Jak napsat reklamní text, aby upoutal?
Všude se v souvislosti s reklamními texty píše, že by měly zaujmout. Ale jak na to? My Vám poradíme!
Jasně, stručně, srozumitelně a poutavě. Že to není jednoduché? S námi to zvládnete!
- Nejdůležitější je, aby text nebyl dlouhý. Nikdo nebude číst romány na pokračování a luštit nesrozumitelné věty v již tak nabité pracovní době.
- Zaujměte už nadpisem. Nadpis by měl probudit ve čtenáři zájem číst dál, aby měl chuť dozvědět se víc. V nadpisu by mělo být poutavě shrnuto vše, co je v textu pod ním. Opět zde platí pravidlo: stručně, věcně a úderně.
- Zaujměte „poselstvím“. I reklamní text by měl mít jasnou myšlenku, kterou chcete zaujmout a něco sdělit.
- Některé reklamní texty jsou ze zákona regulovány, týká se to zejména prezentace tabákových výrobků, alkoholických nápojů, léčivých přípravků a mnoha dalších oblastí. V případě tvorby reklamy a reklamních textů je tedy dobré prostudovat si Zákon o regulaci reklamy, č. 40/1995 Sb.
- Text by měl být tedy přiměřeně krátký, originální a srozumitelný.
- Měl by něčím upoutat tak, aby oslovil cílovou skupinu čtenářů.
- Reklamní text by měl vzbudit dojem, že námi propagovanou věc nebo službu potenciální zákazník potřebuje.
- V případě, že píšeme text, který by měl oslovit mezinárodní veřejnost, musíme dbát na to, aby zde nedocházelo ke komunikačním neshodám. Nemusíme chodit daleko, kapusta není na Slovensku kapusta.
- V reklamě lze pro atraktivitu sloganu užít dvojsmyslnosti, ovšem v reklamním textu se dvojsmyslnosti raději vyhněme. Jde nám o to, aby byl text jednoznačně srozumitelný pro co nejširší veřejnost.
- Stejně tak užívání cizích a přejatých výrazů nebo anglických slovíček. Použijme pouze taková, která jsou všeobecně známá.
PAREXPO, s.r.o. - reklamní a marketingová agentura